Retur af vare
Fortrydelsesret
Som netkunde har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Det er ikke muligt at ombytte et produkt direkte. I stedet er du velkommen til at returnere produktet og placere en ny ordre.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer som vejer mere end 10 kg kan ikke returneres med Postnord.
Dette gælder for: Sengerammer, Elevatiosbund, Kommode, Boxmadras, Sovesofa, Vandsenge, Kontinentalseng, Planseng, Skab og Vandseng.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 2.500 Når varen er modtaget, undersøgt og godkendt på vores lager, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage.
Skulle der være skader på varen, ikke original emballage eller tydelige brugstegn så som lugt, mærker eller lignende
Du kan sende en mail til [email protected]
Tilfælde af ingen fortrydelsesret
Aftaler om varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, kan ikke fortrydes.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Når varen er modtaget, undersøgt og godkendt på vores butik, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer den fulde betaling, som vi har modtaget fra dig, givet at varen er i ny tilstand.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
For at returnere varer under 10 kg, skal du udfylde formularen på siden og vedlægge i pakken.
Udfyld og print returformular her.
Du skal sende varen til:
Delfin Sengecenter ApS
Solrød Center 42
2680 Solrød Strand
Alternativt kan du aflevere den personligt på ovenstående adresse og nævne ordrenummeret samt årsag for returnering.
Eller varen kan også afleveres til de to andre butikker. Husk at vedlægge formularen
Delfin Sengecenter ApS Delfin Sengecenter ApS
Østerbrogade 95 Holmbladsgade 52
2100 København Ø 2300 København S
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Alle reklamationer skal sendes til [email protected]