Forretningsbetingelser for nethandel

Handelsbetingelser

 

Generelle oplysninger

Delfin Sengecenter ApS
Solrød Centeret 42
2680 Solrød Strand

CVR: 11900348

Telefon: +45 56 14 55 33

E-mail: [email protected]

Vi besvarer henvendelser indenfor 2-4 hverdage.

 

Betaling

I Delfin Sengecenters Webshop har du mulighed for at betale med Dankort samt internationale kreditkort. Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

Alle priser i Delfin Sengecenters Webshop er inkl. moms, men ekskl. porto/fragt.
Gældende til Grønland og Færøerne: Betaling finder sted ud fra Post Danmark "Carry On" (Fly) gældende rater. 

Fragt

Alle bestillinger sendes med PostNord/GLS, Fragtfirma eller firmaets vogne, hvis ikke andet er aftalt særskilt.

Dette betyder at varen sendes indenfor 2-3 arbejdsdage efter modtaget ordre hvis det er lagervare. Levering på

købers adresse i Danmark, vil derfor normalt ske indenfor 3 arbejdsdage.

For bestillingsvarer aftales leveringstid ved købets afslutning. Madrasser, senge og sengerammer kan der være leveringstid på, så det er derfor en god ide at kontakte butikken på 56 14 55 33 og få oplyst leveringstid.

Oplyste leveringstidspunkter er vejledende.

Gratis fragt til kantsten.

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del. 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Det er ikke muligt at ombytte et produkt direkte. I stedet er du velkommen til at returnere produktet og placere en ny ordre.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden at give os besked. 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer som vejer mere end 10 kg kan ikke returneres med Postnord. Dette gælder for: (Sengerammer, Elevatiosbund, Kommode, Boxmadras, Sovesofa, Vandsenge, Kontinentalseng, Planseng, Skab og Vandseng.  
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 2.500 Når varen er modtaget, undersøgt og godkendt på vores lager, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage.
Du kan sende en mail til [email protected] 

Ingen fortrydelsesret

Aftaler om varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, kan ikke fortrydes. 

Varens stand, når du sender den retur


Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Varen skal returneres i original emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen eller komplet aflslag på returneringen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

 Når varen er modtaget, undersøgt og godkendt på vores butik, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

For at returnere varer under 10 kg, skal du udfylde formularen på siden og vedlægge i pakken
Du skal sendes varen til:

Delfin Sengecenter ApS
Solrød Centeret 42
2680 Solrød Strand


Aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Eller varen kan også afleveres til det to andre butikker. Husk at vedlægge formularen

 
Delfin Sengecenter ApS                                                Delfin Sengecenter ApS 
Østerbrogade 95                                                            Holmbladsgade 52
2100 København Ø                                                        2300 København S                                                                                                                     

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  
Alle reklamationer skal sendes til [email protected]

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Delfin Sengecenter ApS
Solrød Centeret 42
2680 Solrød Strand
[email protected]

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Richard Andersen (Delfin Sengecenter Tlf. 56145533. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  
 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Delfin Sengecenter ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med data behandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på delfinsengecenter.dk er Delfin Sengecenter ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på:  [email protected].

 

Forretningsbetingelser for butikshandel

Vi bytter gerne din nye madras til en anden hårdhed eller
en anden madras, (kun standardmål)

Du har 8 dages ombytning på madrasser i standardmål, der vil dog tillægges
gebyr ved ombytning, dette variere fra model til model, der skal betales for kørsel og de skal være pakket ind i originalindpakningen.

Der er for fabrikanternes side besluttet at der er gebyr på ombytning af madrasser.

Prisliste for bytning:

Dunlopillo kerne 80/90 x 200 cm.                                                650.-

Dunlopillo kerne 120/140 x 200 cm                                           1.150.-

TEMPUR madras 90 x 200 cm                                                  3.125.-

Jensen fjedre indlæg 90 x 200 cm                                             1.500.-

Livingbed fjedre indlæg 90 x 200 cm                                            750.-

Livingbed fjedre indlæg 120 x 200 cm                                       1.600.-

Livingbed fjedre indlæg 140 x 200 cm                                       1.800.-

Eris latex madras 90 x 200 cm                                                     650.-

Vi bytter ikke Sovesofa
Vi bytter ikke topmadrasser.

Andre end overstående madrasmål byttes ikke. Topmadrasser og vandmadrasser byttes ikke.

Knirkelyd kan med tiden forekomme på alle senge og sengeramme, dette kan afhjælpes med at efterspænde eller løsne og smøre alle bevægelige dele på elevationsbunde.

Du er altid velkommen til at komme eller ringe til en af vores butikker, hvis du skulle have brug for hjælp eller bare et godt råd.

Vi vil også sætte pris på en kommentar af jeres købsoplevelse på trustpilot.dk

Tak fordi i valgte os.

Der kan dog laves særaftaler ang. ombytning eks. ved ombytning
efter de 8 dage, der vil så blive fratrukket 15%, eller er man bortrejst kan ombytningstiden forlænges ub. dette skal dog aftales og påføres fakturaen.