Forretningsbetingelser for nethandel

Salgs- og leveringsbetingelser.
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Delfin Sengecenters
Webshop.

Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem 
køber og Delfin Sengecenters Webshop.

Dokumentation og vejledning.
Dersom der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen 
fra Delfin Sengecenters Webshop, ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra vor side, er denne af 
vejledende art.

Leveringstidspunkt og transport.
Levering af varer fra Delfin Sengecenters Webshop anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. 
Alle bestillinger sendes med Post Danmark/GLS,Fragtfirma eller fimaets vogne hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem 
køber og Delfin Sengecenters Webshop.
Dette betyder at varen sendes indenfor 2-3 arbejdsdage efter modtaget ordre hvis det er lagervare. Levering på 
købers adresse i Danmark, vil derfor normalt ske indenfor 3 arbejdsdage.For bestillingsvare aftales leveringstid
ved købets afslutning. Madrasser, senge og sengerammer kan der være leveringstid på, så det er derfor en god ide at kontakte butikken på 56 14 55 33 og få oplyst leveringstid.
Oplyste leveringstidspunkt er vejledende og kan således fraviges.

Risikoen for varene.
Risikoen for varer bestilt i vor WEBSHOP overgår til køber når fortrydelsesretten efter 14 dage 
fra modtagelsen er udløbet. Er varen blevet beskadiget eller forringet, efter at køberen har 
fået den i hænde, bevarer han sin fortrydelsesret, hvis beskadigelsen eller forringelsen ikke 
skyldes uagtsomhed eller manglende omsorg fra hans side. 
Husk at gemme original emballagen, da varen ved evt. reklamation eller skader skal returneres
i original emballage.

Reklamation
Eventuelle fejl eller mangler ved produkter/varer leveret fra Delfin Sengecenters Webshop, skal påberåbes 
inden 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive og på forlangende vise,
hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Dersom du opdager en fejl, skal du rette henvendelse til 
Delfin Sengecenters Webshop. Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest 2 år efter 
du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset 
af den holdbarhedsperiode, Delfin Sengecenters Webshop har stillet dig i udsigt. Du kan som forbruger vælge 
om varen skal repareres eller byttes. Undtagelsen til denne hovedregel er, hvis ombytning er umulig 
eller vil medføre uforholdsmæssige store omkostninger for Delfin Sengecenters Webshop.

Fortrydelsesret
Delfin Sengecenters Webshop yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager varen. 
Fortryder du købet, skal Delfin Sengecenters Webshop underrettes herom senest 14 dage efter den dag, 
du fik varen i hænde. Du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som 
den er modtaget, dette er også gældende for den emballage og infoskilte der er på varen. 
Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Du kan fortryde et 
køb ved enten at nægte at modtage varen, ved at overdrage varen til postvæsenet, eller ved at 
returnere varen på den angivne adresse.

Oplysningspligt 
Aftaler (købsordrer) kan indgås på dansk eller engelsk og opbevares af virksomheden i 5 år, i henhold
til bogføringsloven. Det er ikke muligt at tilgå kontrakten efterfølgende via vores website. 
Hvis du ønsker, at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så send en 
e-mail til: Delfinsengecenter@mail.tele.dk. 


Pris og betaling
I Delfin Sengecenters Webshop har du mulighed for at betale med Dankort samt internationale kreditkort. 
Alle priser i Delfin Sengecenters Webshop - på web-adressen http://www.Delfin Sengecenter.dk er inkl. moms, 
men ekskl. porto/fragt.
Gældende til Grønland og Færøerne: Betaling finder sted ud fra Post Danmark"Carry On"(Fly) gældende rater.

Forretningsbetingelser for butikshandel.

Vi bytter gerne deres nye madras til en anden hårdhed eller
en anden madras, (kun standard mål)

De har 8 dages ombytning på madrasser i standard mål, der vil dog tillægges
gebyr ved ombytning, dette variere fra model til model, der skal betales for kørsel og de skal være pakket 
ind i original indpakningen.

Anden gang de bytter fratrækkes udover overnævnte 15% af varens pris. 

Der kan dog laves særaftaler ang. ombytning eks. ved ombytning
efter de 8 dage, der vil så blive fratrukket 15%

eller er man bortrejst kan ombytningstiden forlænges ub. dette skal dog aftales og påføres fakturaen.

Vi bytter ikke topmadrasser.

Ved ombytning eller returnering af købte varer, gives pengene ikke retur, men vi udsteder gerne et tilgodebevis.

Tilgodebeviser/gavekort er gældende i 3 år.